Regulamin
I. Zasady ogólne
- Poniższy regulamin określa zasady zakupów w sklepie internetowym oraz prawa i obowiązki użytkowników sklepu BY me.
- Sklep internetowy BY me, dostępny jest pod adresem internetowym www.byme.pl. Firma wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 629-12-80-213, REGON 272937078.
II. Słownik pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:
- Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności danego Towaru na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep internetowy stanowią inaczej;
- Cennik ogólny – ceny widoczne w Sklepie internetowym;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczypospolitej Polskiej;
- Informacje handlowe – informacje o Towarach wyświetlane w Sklepie internetowym. Informacje handlowe w zakresie Ceny oraz dostępności Towaru, na etapie przed dodaniem Towaru do Koszyka i zalogowaniem się do Konta, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego lecz jedynie zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej, w tym zawarcie Umowy Sprzedaży, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Reklamacja – tryb postępowania w razie wystąpienia wady sprzedanego Towaru;
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego;
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Sprzedawca, Sklep Internetowy – BY me z siedzibą ul. Szosowa 44 42-520 Dąbrowa Górnicza, NIP: 6291280213, REGON: 272937078;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy BY me a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu Internetowego.
III. Informacje ogólne
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu złożenia przez Klienta Zamówienia i jego realizacji.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
przeglądarka FireFox wersja 3 lub nowsze, Opera wersja 9 lub nowsze, Chrome wersja 10 lub nowsze, Internet Explorer wersja 7 lub nowsze Safari. - Aby korzystać ze Sklepu Internetowego klient powinien posiadać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia, z dostępem do Internetu.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, w sposób sprzeczny z prawem lub naruszający dobre obyczaje lub dobra osobiste osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) podawania w udostępnionych w ramach Sklepu internetowego formularzach wyłącznie prawdziwych, kompletnych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
b) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy i Sklepu internetowego;
c) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
d) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy;
e) terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów w pełnej wysokości - Nie jest możliwe korzystanie z Usługi za pośrednictwem strony www.byme.pl w sposób anonimowy.
IV. Zamówienia
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA” pod danym Towarem . Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Zamawiam i płacę”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę oraz o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
- Ceny i metody płatności
a) Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
b) Klient może dokonać płatności:
– za pobraniem
– płatnością w systemie PayU
– płatnością w systemie PayPal - Dostawa
a) Dostawa Towarów jest możliwa na terenie oraz poza granicą Polski.
b) Czas realizacji zamówienia – natychmiast, w godzinach pracy sklepu.
c) Cennik dostaw:- kurier InPost – 15 zł
- kurier InPost pobranie – 19 zł
- InPost Paczkomaty – 14 zł
- za granicę (EU) – 100 zł
- za granicę (reszta świata) – 130 zł
d) Dostawa może odbyć się za pośrednictwem firmy kurierskiej (przewidywany czas dostawy):
– czas dostawy kurierem InPost 1-2 dni robocze
– czas dostawy kurierem InPost Paczkomat 1-2 dni robocze
– czas dostawy kurierem za granicę 7-10 dni roboczych
e) Możliwy jest odbiór osobisty w butiku w Żywcu (ul. Kościuszki 16, 34-300 Żywiec).
- Reklamacja
a) Reklamacja w sprawie Usługi może zostać złożona w sposób zapewniający dojście oświadczenia woli Klienta w sprawie reklamacji do Sprzedawcy drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres butik@byme.pl.
b) Prawidłowo złożona reklamacja dotycząca Usługi powinna zawierać następujące dane:-
- dane Klienta (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej);
- uzasadnienie reklamacji.
c) Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby reklamacje dotyczące Usługi zostały rozpatrzone w terminie nie później niż 14 Dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, zaś w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jej złożenia, chyba że z przepisów prawa wynika inny obligatoryjny, krótszy termin.
-
- Zwroty
a) Zgodnie z prawem każdy Konsument ma prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od otrzymania paczki bez podania przyczyny.
b)Klient przyjmuje do wiadomości, że Sprzedawca oferuje do sprzedaży Towary nowe, nieużywane, dotrzymując najwyższych standardów higienicznych. W związku z tym, Towary zabezpieczone są blokadą ochronną umożliwiającą zweryfikowanie, czy były noszone, czy tylko przymierzane. W związku z tym, Klient zdaje sobie sprawę, że brak blokady oznaczać może wielokrotne noszenie Towaru.
c) Odsyłany Towar powinien być nieuszkodzony, musi być z nieoderwaną metką oraz z nienaruszonym zabezpieczeniem (blokadą) na Towarze. W innym razie nie będzie możliwości zwrotu Towaru na zasadzie art. 38 ust. 1 pkt. 5 Ustawy z dnia 31 maja 2014 r. o prawach konsumenta, z uwagi na względy higieniczne.
d) Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres mailowy, poprzez formularz zwrotu na stronie.
e) Podstawą do zwrotu jest przesłanie potwierdzenia sprzedaży.
V. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Sklep internetowy dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia prywatności Klientów i ochrony udzielonych przez Nich danych osobowych podczas korzystania ze Sklepu i dokonywania w niej zakupów w ramach sklepu.
VI. Postanowienie końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
- Niniejszy Regulamin oraz zawierane Umowy w całości podlegają prawu polskiemu.
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany lub uzupełnień treści Regulaminu w dowolnym czasie bez uprzedzenia.
- W wypadku zmiany lub uzupełnienia Regulaminu, zamówienia złożone przed dniem wprowadzenia zmian są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygał będzie właściwy sąd powszechny, a jeżeli kupującym nie jest konsument – sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do nieodbierania paczek wysłanych za pobraniem.
- Gdyby którekolwiek z postanowień Regulaminu było lub stało się nieważne, bezskuteczne lub niewykonalne i okoliczność ta stwierdzona zostanie prawomocnym wyrokiem Sądu lub prawomocną decyzją właściwego organu administracji publicznej, nie uchybia to ważności, skuteczności ani wykonalności pozostałych postanowień Regulaminu, które pozostają w mocy w najszerszym zakresie dopuszczonym przez powszechnie obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej prawo. Sprzedawca niezwłocznie zastąpi uznane za nieważne, bezskuteczne lub niewykonalne postanowienia innymi.
- Zamówienie Towaru oznacza jednoznacznie, że Klient zapoznał się, rozumie i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu oraz go akceptuje.
- Pod adresem strony internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR).